onsdag 23. februar 2011

VM Boller

I dag gikk dagen med til litt baking med Lillehjertet som er syk igjen....denne gangen er det øyekatar, men i morgen er vi tilbake i jobb og barnehage:) Så da ble det forbredelser til VM starter i morgen:)
Gleder meg!!



Fikk litt vår følelse igjen....

Oppskrift på VERDENS DELIGSTE BOLLER er:

7 DL MELK
150 GRAM MEIERI SMØR
11/2 KOPP SUKKER
2 TS KARDEMOMME
1KG HVETEMEL
1 PK FERSK GJÆR

MELK , SMØR OG GJÆR VARMES TIL 37C.
Alt det tørre blandes
Kjøkkenmaskin anbbefales da man får veldig luftige boller:)

Håper det smaker Velbekomme:)

Ha en fin kveld!
Klem og Smil fra Brit Olaug


10 kommentarer:

  1. Mmmm så lyst jeg fikk på boller, synes jeg kjenner duften av gjærbakst helt hit :)
    Tror jeg har helt glemt å kommentere den nye headern din - veldig fin!

    Klemmer

    SvarSlett
  2. Åååå nå fikk jeg lyst på boller:)...Så på god morgen Norge i dag at Wenche baka VM boller med gulerot, epler og rosiner i...Så gode ut...men jeg har aldri prøvd med alt det i jeg da;)

    Ønsker deg en koselig kveld;)

    klemmer Ea

    SvarSlett
  3. Hei!
    Ser du skriver at du ikke har hørt noe fra ramsign... Jeg fikk mail fra de om at de hadde sendt mail til deg... Kanskje den har havnet i junkmailen din? Om du ikke finner noe mail, så send meg en mail så skal du få mailadressen til henne som jeg hadde kontakt med!

    SvarSlett
  4. Hei, Brit Olaug :)

    Takk for koselig kommentar inne hos meg <3

    VM bollene ser nyyydelige ut, og takk for oppskriften ;)

    Ha en fortsatt fin kveld :)

    Klem fra Lolita

    SvarSlett
  5. Mmmm det så bra godt ut med boller du :-) Tror sannelig jeg skal bake boller i morra :-D Jeg bruker også kardemomme i mine, og jeg er sikker på at det er det som 'gjør dem' :-))

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  6. Mmmm, nå fikk jeg lyst på boller;)
    Og VM boller ja, hihi - alltid en grunn for og kose seg litt ekstra;)
    Stas med VM da, vi skal kose oss masse denne uken...

    Klem Line

    SvarSlett
  7. Hei hei

    Gardinene på skapet har jeg stiftet på, det er ikke veldig pent men jeg det syntes jo ikke - som alt annet inne i skapet ha ha ha
    Har planer om å gjøre det penere etterhvert, men enn så lenge funker det :)

    En fin dag ønskes deg fra meg
    Klem klem

    SvarSlett
  8. Mm, de så veldig gode ut :-)
    Har du bodd i Åsgård rekkene? SÅ goy, vi stortrives foreløpig!
    Ps; Hvor har du kjøpt Lene Bjerre tavlen din? Superfin!
    Klem fra Kine :-)

    SvarSlett
  9. Mmmmm så godt som dette så ut :)
    Spørs om det ikke må bli bollebakst her.. Vi starter vinterferien nå og har neste uke.

    De skiltene fra Ramsign er så fine - blir kos å henge opp - når det kommer :)

    God helg!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  10. Hei

    Dumpet innom bloggen din for første gang. Så flott blogg du har:)

    Legger meg til som følger jeg:)

    Ha en fin fredag.

    W

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en hilsen hos meg, det varmer<3